Workshop Jongeren uit de Schulden

afbeelding jongeren uit de schuldenvrijdag 03 februari 2017 14:12

Op verschillende plekken in het land is al aandacht geweest voor Jongeren uit de Schulden. Vanuit PerspectieF is een handleiding voor een workshop ontwikkeld die al uitgedeeld is aan alle besturen van christelijke studentenverenigingen het handboek voor de workshop Jongeren uit de Schulden uitgedeeld. Tijdens het Jasje Dasje evenement van tweede kamerlid Eppo Bruins deden zij het commitment om de workshop minstens één keer in hun eigen vereniging te geven.

Vanuit PerspectieF zijn we ook aan de slag met de workshop. Op 31 januari hebben we als aftrap het goede voorbeeld gegeven en hebben we op Hogeschool Viaa de workshop gehouden. De reacties waren zeer positief! Tijdens deze workshop zijn ook weer meerdere handleidingen uitgedeeld waarmee de workshop doorgegeven wordt. Als iedereen die de workshop geeft ook anderen zover krijgt om de workshop aan te bieden wordt de impact vergroot. Jongeren helpen zo elkaar om zich bewust te worden van de gevolgen van schulden. De workshop helpt zo om de drempel te verkleinen en makkelijker over schulden te praten.

De komende weken zal door het hele land de workshop gehouden worden. Wil jij ook iets betekenen voor jongeren in jou omgeving? Download dan nu de workshop en ga aan de slag!

Reacties op 'Workshop Jongeren uit de Schulden'

Archief > 2017