CU-jongeren: ChristenUnie, doe geen concessies op duurzaamheid!

Vierkant manifest Terlouwdinsdag 16 mei 2017 09:07

PerspectieF, ChristenUnie-jongeren wil niet dat de ChristenUnie enige concessies doet op de duurzaamheidsambities die 10 politieke jongerenorganisaties hebben gepresenteerd in hun klimaatmanifest. Dit manifest, dat de jongerenorganisaties onder leiding van Jan Terlouw hebben ondertekend roept het toekomstige kabinet op tot concrete acties op het gebied van duurzaamheid.

Nu de formatieonderhandeling tussen de VVD, CDA, D66 en GroenLinks zijn mislukt wordt er nu naar de ChristenUnie gekeken om aan de formatietafel aan te schuiven. Om vooraf duidelijkheid te krijgen over de koers van de partij roepen de ChristenUnie jongeren op het CU congres van aanstaande zaterdag de leden op deze oproep te ondersteunen.

De ChristenUnie Tweede Kamer fractie stemde enkele weken geleden tegen een motie van PvdD fractievoorzitter Thieme om het zogenoemde ‘Terlouwmanifest’ als uitgangspunt te nemen in de formatieonderhandelingen, tot ongenoegen en verrassing van de CU-jongeren. “Het is voor de toekomstige generaties van levensbelang dat de huidige generatie beleidsmakers serieus werk maken van duurzaamheid. Het nu 5 voor 12 voor wat betreft klimaatverandering en we kunnen ons nu geen voorzichtigheid meer permitteren”, aldus PerspectieF voorzitter Jarin van der Zande.

Nu de ChristenUnie serieus in beeld komt voor komende formatiebesprekingen moet er ook verantwoordelijkheid genomen worden. In campagnetijd heeft de ChristenUnie zich stevig uitgesproken over duurzaamheid, en die houding moeten ze nu vasthouden, vindt de jongerenorganisatie. Het kan niet zo zijn dat de ChristenUnie aan de formatietafel gaat inleveren op duurzaamheidsambities, dat zijn we verplicht aan onze kiezers.

Aankomende zaterdag wordt er door de leden van de ChristenUnie gestemd over het voorstel van de CU-jongeren.

Reacties op 'CU-jongeren: ChristenUnie, doe geen concessies op duurzaamheid!'

Archief > 2017