100-dagen tour: PerspectieF evalueert Jeugdbeleid

ijmert_obalivezaterdag 07 maart 2009 10:00

PerspectieF evalueert 100 dagen lang de regeringsdeelname van de ChristenUnie. Hierbij wordt gekeken of de geclaimde winstpunten wel echt verzilvert worden. Eén van de evaluatie punten is het Jeugd en Gezin beleid. Over een aantal weken komt PerspectieF met de plus en minpuntjes van Rouvoet’s beleid. Check www.houddechristenuniescherp.nl

Ondertussen wordt al wel een tipje van de sluiter opgelicht. Zo was PerspectieF voorzitter IJmert Muilwijk te gast bij Llink radio om over jeugdbeleid te praten. Samen met Jacques Wallage (ex-staatssecretaris PvdA) en Jeroen Glas (voorzitter FNV jong) debatteerde hij over de meerwaarde van het ministerie van Jeugd en Gezin.

Ouderen hebben altijd de neiging om te zeggen dat het vroeger beter was: "die jeugd van tegenwoordig". Problemen zijn er altijd geweest echter.  Helaas moeten we constateren dat er 100.000 kinderen misbruikt en mishandeld in Nederland. Daar moeten we voor op komen. Liever geen overheid achter de voordeur, maar een goed jeugd en gezin beleid moet er hoe dan ook voor zorgen dat dit minder wordt. Zowel Jacques Wallage, Jeroen Glas als IJmert Muilwijk vinden dat Rouvoet zich goed inzet om dit probleem aan te pakken.

Bekijk de uitzending bij Llink

Reacties op '100-dagen tour: PerspectieF evalueert Jeugdbeleid'