PerspectieF organiseert avond met Hans Wiegel

woensdag 01 februari 2006 08:23

PerspectieF organiseert op 27 februari een avond met Hans Wiegel. Eerder dit jaar riepen de ChristenUnie-jongeren Hans Wiegel uit tot ' Heiden van het Jaar', wegens zijn inzet voor de vrijheid van onderwijs. Op deze avond neemt de VVD-prominent zijn prijs in ontvangst. Daarnaast zal een spreekbeurt verzorgen en in debat gaan met de zaal.

Met het uitreiken van deze prijs wilde PerspectieF we Wiegel oproepen om zich binnen zijn partij hard te blijven maken voor de vrijheid van onderwijs. "Het is bedoeld als aanmoediging", aldus PerspectieF-voorzitter Rogier Havelaar. "Die vrijheid staat binnen de VVD behoorlijk onder druk. In zulke tijden mogen we dankbaar zijn voor mensen als Wiegel." De VVD-prominent werd met ruime meerderheid gekozen voor PvdA-leider Wouter Bos, die genomineerd was omdat hij opkomt voor het lot van bijstandsmoeders De verkiezing werd gehouden op de jaarlijkse nieuwjaarsborrel van de jongeren.

Wiegel liet in respons daarop weten dat hij titel 'enigszins merkwaardig' vond, maar dat hij zich vereerd voelde en de prijs gaan persoonlijk in ontvangst wilde komen nemen.

Reacties op 'PerspectieF organiseert avond met Hans Wiegel'

Archief > 2006