Kandidaat-voorzitter Robert Heij (22) hekelt godsdienstallergie politici

Robert_Heij_bannerdonderdag 15 april 2010 10:02

Robert Heij is door het bestuur van PerspectieF voorgedragen als kandidaat voor het voorzitterschap. Huidig voorzitter IJmert Muilwijk neemt op de algemene ledenvergadering van 12 juni 2010 na twee jaar afscheid. Tijdens deze ledenvergadering zullen de leden zich uitspreken over de kandidatuur. Robert is enthousiast over zijn voordracht en wil zich de komende jaren inzetten voor de godsdienstvrijheid. Robert: “Politici zoals Pechtold en Halsema zijn allergisch voor alles wat ook maar een beetje godsdienstig is, daar moeten we vanaf”.

Vanuit de politiek staan volgens Heij christelijke organisaties onder druk vanwege het idee dat werknemers niet geselecteerd mogen worden op basis van hun overtuiging. Robert stoort zich aan de opvattingen van partijen zoals D66 en GroenLinks: “Een neutrale overheid en samenleving bestaan niet. Politici moeten minder prikkelbaar worden voor alles wat met overtuiging te maken heeft. De positieve bijdrage van religieuzen aan de samenleving moet meer aandacht krijgen.” Hierin ziet Robert ook een belangrijke rol voor de ChristenUnie weggelegd: “Rouvoet moet de komende campagne nadrukkelijk opkomen voor de godsdienstvrijheid. Nederland heeft altijd bekend gestaan om haar tolerantie. Doorgeschoten liberalisme ontneemt nu complete bevolkingsgroepen hun vrijheid”.

Robert studeert Technische Bestuurskunde aan de Technische Universiteit in Delft en was al actief bij PerspectieF. Verder wil hij zich inzetten voor duurzaam beleid, bezuinigingen waar niet alleen de aankomende generaties de pijn van voelen en een goed onderwijsstelsel.

De commissie heeft het vertrouwen dat Robert in staat zal zijn om de vereniging op een goede manier te leiden in de komende twee jaar. Hij koppelt idealen aan gedrevenheid en goed politiek inzicht. De commissie ziet in Robert een voorzitter die kan leiden en inspireren. Bovendien achten wij hem in staat PerspectieF op een goede manier te vertegenwoordigen in debatten en media-optredens.

Reacties op 'Kandidaat-voorzitter Robert Heij (22) hekelt godsdienstallergie politici'

Archief > 2010