Werkgroep Onderwijs, Jeugd en Gezin brengt afscheidsbezoek aan André Rouvoet

Rienette_en_rouvoet_grootzaterdag 10 juli 2010 19:14

Op woensdag 7 juli bracht de werkgroep van Onderwijs, Jeugd en Gezin een werkbezoek aan demissionair minister André Rouvoet van Jeugd en Gezin (J&G) en sinds een aantal maanden ook Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen (OCW). Naast het invullen van zijn ministerstaken, is André Rouvoet nu ook weer lid van de Tweede Kamer. De werkgroep sprak hem daar over.

Het werkbezoek was georganiseerd omdat de oud-voorzitter van de werkgroep, Rienette Sytsma, ein mei is gestopt met haar taak en inmiddels de werkgroep heeft verlaten. Ze heeft zich in totaal 5 jaar ingezet voor de werkgroep, waarvan de laatste twee jaar als voorzitter. In de afgelopen jaren is er veel gedaan wat raakvlakken had met het ministerie van Jeugd & Gezin. Het was dan ook de wens van Rienette om, nu het nog kon, een bezoek te brengen aan onze minister van Jeugd & Gezin.

Het bezoek bij minister Rouvoet gaf ons een extra kijkje achter de schermen. Zo zijn verschillende onderwerpen besproken waaronder het passend onderwijs. Dit onderwerp is nog niet zo lang

geleden ook uitgediept in de werkgroep. Daarnaast is er ook gesproken over een ander actueel onderwerp: vrijheid van onderwijs. Dit onderwerp is de laatste tijd ook veel in de media onder de aandacht gebracht en de discussie rond dit onderwerp zal na het reces wel weer in alle hevigheid toenemen.

Verder werd er de werkgroep ook de dubbele taak van enerzijds ministerschap en anderzijds Tweede Kamerlid uitgelegd. Tot slot heeft minister Rouvoet een afscheidscadeau overhandigd aan Rienette voor haar werk voor de werkgroep en voor PerspectieF, de jongerenorganisatie van de ChristenUnie.

Na de ontmoeting met André Rouvoet hebben we een rondleiding door het gebouw van het ministerie van Jeugd en Gezin en Volksgezondheid, Welzijn en Sport gekregen. Beide ministeries zijn ondergebracht in één gebouw. Wanneer je interesse hebt voor de moderne architectuur, is dit gebouw zeker de moeite waard!

Wil jij meer weten over het werk van de werkgroep Onderwijs, Jeugd en Gezin of een keer een vergadering bijwonen? Neem dan contact op met Esther Stolk, voorzitter van de werkgroep via onderwijs@perspectief.nu

Reacties op 'Werkgroep Onderwijs, Jeugd en Gezin brengt afscheidsbezoek aan André Rouvoet'

Archief > 2010