Jaap Smit en Roel Kuiper sprekers op PerspectieF congres

k.jpgvrijdag 05 november 2010 08:23

Zaterdag 27 november komen Jaap Smit en Roel Kuiper spreken op het PerspectieF jubileumcongres te Putten. Het congres staat in het teken van de vraag wat de positie van christelijke jongeren op de arbeidsmarkt in 2020 zal zijn. Want hoe zit het precies met de arbeidsmarkt? Welke rol speelt je geloof op en in je werk? Wat is het toekomstperspectief van christelijke jongeren op de arbeidsmarkt?

's Ochtend zal CNV-voorzitter Jaap Smit de arbeidsmarkt vanuit een historisch perspectief bekijken. Smit is zo'n 13 jaar als predikant werkzaam geweest en heeft vervolgens als manager en consultant gewerkt. De laatste jaren was hij directeur van Sachtofferhulp tot hij in mei tot voorzitter van CNV werd benoemd.
Roel Kuiper, ChristenUnie senator, zal zijn lezing meer toespitsen op christenen en de arbeidsmarkt. Kuiper is sinds juni 2007 lid van de Eerste Kamer namens de ChristenUnie.
Daarnaast doceert Kuiper politieke en sociale filosofie aan de Vrije Universiteit en is hij bijzonder hoogleraar reformatorisch wijsbegeerte aan de Erasmus Universiteit.
Kuiper was voor zijn Eerste Kamer lidmaatschap directeur van het wetenschappelijk bureau van de R.P.F. en later van de ChristenUnie.
Beide sprekers hebben door hun brede ervaring en huidige functies een hoop te vertellen over christelijke jongeren op de arbeidsmarkt.

Zaterdagmiddag kun je meedoen aan een workshop. Wil je je verdiepen in het werk van een Tweede Kamerlid? Of wil je meer te weten komen over individualisme versus collectivisme (Hendrie van Maanen, docent CHE)? Het kan! Vind je normen en waarden interessanter? Schrijf je dan in voor een workshop onder leiding van Henriëtte van Beynum (zakenvrouw van het jaar). Houd je van verrassingen, dan ben je bij IJmert Muilwijk (voorzitter CNV-jongeren) aan het juiste adres!

Locatie: Hampshire Inn Mooi Veluwe in Putten
Adres: Garderenseweg 154, 3881 NC Putten
Kosten:    € 12,50 (alleen vrijdag)
               € 12,50 (alleen zaterdag)
               € 30,00 (vrijdag en zaterdag)

Meld je nu aan voor het congres!

Reacties op 'Jaap Smit en Roel Kuiper sprekers op PerspectieF congres'

Archief > 2010