Verslag 'Welkom bij PerspectieF'-dag van 05 november 2011

k.jpgdonderdag 10 november 2011 19:43

Met een organisatie van tegen de 1800 leden, zo werd er vanuit het bestuur gedacht, zijn er vast mensen die nog niet alles weten over PerspectieF en wat er binnen PerspectieF te doen is. Deze gedachte werd uitgewerkt tot de 'Welkom bij PerspectieF'-dag, die afgelopen zaterdag plaatsvond. Het vermoeden bleek juist, want er was zeker animo voor deze dag. Lees hier het verslag.

Met een inloop vanaf tien uur begon de zaterdag voor een aantal, vooral diegenen die niet in Amersfoort en omstreken wonen, wat vroeg. Na wat koffie en koekjes was dit probleem al weer snel verholpen en konden we zo net na half elf met het programma beginnen. Waar mijn administratie toch echt tien man (en vrouw) leek te voorspellen, zaten er uiteindelijk twaalf ‘nieuwe’ PerspectieF-leden, bestuurslid Niels van Internationaal, voorzitter Hilbert van werkgroep Gezondheid en ondergetekende op de eerste verdieping aan de Johan van Oldenbarneveltlaan. Na een eerste kennismaking kon het programma dan echt beginnen.

Aan de hand van een mooie Powerpoint-presentatie zette Niels uiteen wat voor organisatie PerspectieF is, waarbij de structuur, doelen en basiswaarden langskwamen. Om de wat bredere achterliggende gedachten van PerspectieF toe te lichten, werd hierbij ook een uitstapje gemaakt naar christelijke politiek in het geheel en op welke manier het kiezen voor een christelijke partij vanuit een eigen christelijke levensvisie zou kunnen voortvloeien. Na een aantal vragen, opborrelende discussiepunten en korte reacties naar aanleiding van een aantal punten uit PerspectieFs kernprogramma was het alweer tijd voor de lunch.

Tijdens de lunch was er gelegenheid voor het wat informeel beter leren kennen van elkaar, elkaars achtergrond en elkaar te bevragen over de doorslaggevende redenen om lid te worden van PerspectieF. Het programma was echter nog zeker niet afgelopen! Na de lunchpauze keken we samen een stuk van een aflevering van Tegenlicht over de Eurocrisis, waarna een discussie losbarstte rondom dit onderwerp. Zou eenwording van Europa het probleem oplossen? Uit dit debat werd duidelijk dat deze nieuwe leden een duidelijke mening hebben en die niet onder stoelen of banken steken. Mooi! Dat dit ook door de tijd heen een goede neiging is geweest van leden zagen we vervolgens samen terug in de filmpjes en foto’s van de acties van PerspectieF van de afgelopen jaren, waarbij regelmatig in het nieuws is gekomen.

Tot slot werd besproken welke mogelijkheden zijn om binnen PerspectieF actief te worden; namelijk via de werkgroepen, commissies en het bestuur. Mogelijkheden genoeg om ook zelf veel te leren binnen de verschillende verbanden! Nadat alle mogelijkheden duidelijk waren voor iedereen, werd de dag afgesloten en keerde iedereen langzaamaan weer huiswaarts. Een goede dag vol met PerspectieF potentiaal dus!

Ook weten wat PerspectieF voor jou en jij voor PerspectieF kunt betekenen? Mail dan naar secretaris@perspectief.nu of naar een van de werkgroepvoorzitters (zie op de website Organisatie -> Werkgroepen)

Eva IJmker, Algemeen secretaris van PerspectieF

Reacties op 'Verslag 'Welkom bij PerspectieF'-dag van 05 november 2011'