MBO-tour tegen de kloof tussen MBO en politiek van start

Banner MBO tour #2maandag 10 maart 2014 07:22

Vanaf vandaag start PerspectieF met een MBO-tour die een aanzet wil geven tot het verkleinen van de kloof tussen MBO'ers en politiek. Veel MBO'ers herkennen zich totaal niet in wat moet heten de 'volksvertegenwoordiging' en onze ervaring is dat jonge MBO'ers zich totaal niet waardig achten voor een rol in de politiek. Daarom staan wij vandaag in Utrecht en Gouda op het MBO om te laten zien dat dat onzin is. PerspectieF is er ook voor het MBO.

Voorafgaand aan de tour zijn raadsleden uitgenodigd om vandaag op twee MBO-instellingen te vertellen over hun werkzaamheden en ervaringen. Deze raadsleden krijgen de mogelijkheid een manifest te ondertekenen waarbij ze zich committeren aan het geven van minimaal één gastles op een MBO-instelling per jaar. Een klein gebaar, met als doel op een begrijpelijke manier, aan de hand van lokale thema's, uit te leggen hoe politiek in de basis werkt.

De tour start op het MBO Utrecht in de wijk Kanaleneiland, waarbij enkele tientallen leerlingen een gastles over politiek krijgen van ons als politieke jongeren en uitgenodigde lokale raadsleden. Vervolgens brengt een mooie antieke bus ons naar Gouda, waar hetzelfde op het programma staat. Na vandaag hebben raadsleden nog steeds de kans zich in te schrijven voor het geven van gastlessen, waarmee ze bouwen aan het vergroten van politiek begrip in deze maatschappij.

Ben je raadslid en teken je ook voor meer betrokkenheid bij het MBO? Tekenen kan hier: http://www.perspectief.nu/nl/projectmbo

Foto's komen zo snel mogelijk online, twitter in de tussentijd mee met #Stembo!

Reacties op 'MBO-tour tegen de kloof tussen MBO en politiek van start'

Archief > 2014