Slob bezuinigt met Twents PerspectieF (de weekkrant)

woensdag 25 april 2012 20:33

VRIEZENVEEN - Arie Slob heeft vrijdagavond officieel de taart aangesneden tijdens de kick-off van Twente-PerspectieF. Deze feestelijke openingsavond van de Twentse jongerenafdeling van ChristenUnie in het gemeentehuis in Vriezenveen stond voornamelijk in het teken van de huidige economische crisis.

Het thema ‘bezuinigen met een C’ sloot daarmee naadloos aan bij het alternatieve bezuinigingsplan dat een dag eerder door de ChristenUnie werd gepresenteerd. De Twentse economie krijgt grote klappen in de bouwsector en de maakindustrie. De fractievoorzitter van de tweede kamer had hier dan ook een duidelijke en heldere mening over.
Daarnaast hebben de bezuinigingen veel impact op jongeren als we bijvoorbeeld naar de startersmarkt kijken. Hoe kunnen jongeren op dit moment nog aan een hypotheek komen als werkgevers geen vaste contracten meer wil verstrekken? Anderzijds liggen hierin tegelijkertijd ook idealen en kansen voor jongeren, juist nu! Jongeren zijn namelijk vindingrijk en gemotiveerd. Zij zijn innovatief en denken in oplossingen.
Onder de gasten waren naast leden van PerspectieF ook veel jongeren van andere politieke jongerenorganisaties. Daarnaast waren er gasten vanuit de gemeentelijke, provinciale en landelijke politiek. De avond werd muzikaal omlijst door de Vroomshoopse band 4given.

Reacties op 'Slob bezuinigt met Twents PerspectieF (de weekkrant)'

Archief > 2012