Visie op de EU

Het is nog altijd een roerige tijd voor de Europese Unie. Denk alleen al aan de Brexit die nog steeds als een donkere wolk boven Europa hangt. Bovendien heeft Europese wet- en regelgeving veel invloed op het leven van de mensen in Nederland. Dit alles moet meer dan genoeg reden zijn voor jongeren om zich te verdiepen in de Europese Unie. Helaas is de EU bij jongeren te weinig op hun netvlies. Gezien de Europese verkiezingen die in 2019 plaatsvinden, is het dit jaar het ideale moment om hier iets aan te veranderen.

Komend jaar is ‘Visie op de EU’ één van de speerpunten van PerspectieF. Wat is bijvoorbeeld het standpunt van PerspectieF over de Europese Unie? Sluit deze aan bij haar moederpartij, of denken de ChristenUnie-jongeren er anders over? Met de projectgroep willen we het debat rondom de EU stimuleren en een visie opstellen. Verder willen we bij jongeren meer bewustzijn creëren over de Europese Unie, hoe deze werkt en wat de organisatie doet. Zo moeten de Europese Unie en aanverwante onderwerpen meer op het netvlies komen te staan bij jongeren.