Debatavond over Uitgaan in Barneveld

maandag 08 februari 2010 18:56

PerspectieF Barneveld, ChristenUnie-jongeren, organiseert een debatavond over Uitgaan in Barneveld op vrijdag 12 februari a.s. om 19.30 uur - in het Valentijnsweekend - in de Meerwaarde locatie Schoutenstraat. Een debatavond met inwoners uit de verschillende dorpen van Barneveld, met jongeren en ouderen uit alle lagen van de bevolking. Dit onderwerp wordt in de breedte aan de orde gesteld, namelijk over het uitgaansbeleid en over uitgaansgelegenheden in Barneveld.

PerspectieF Barneveld denkt te weten waar jongeren het meest mee bezig zijn. Zij zijn er zeker van dat iedereen het altijd over uitgaan heeft. Toch lijkt het erop dat de jongeren niet begrepen worden. Ook de media en de politiek hebben het over de uitgaande jeugd, maar jongeren lijken daar altijd anders over te denken. Wat willen jongeren eigenlijk echt? Is er echt ‘niets te doen in Barneveld’, waar willen jongeren uitgaan en hoe willen ze uitgaan? Hoe denken jongeren over sluitingstijden, hangplekken of drankketen in Barneveld?  Wat vindt de politiek hiervan en ook: wat vinden ouders hiervan? Kortom: hoe zit het nu echt? Samen discussiëren over Uitgaan in Barneveld.

Programma

Op het programma staat onder meer een forumdebat met Leen Verweij, wethouder Zorg en Welzijn, met Wout Schinkel van Stichting Voorkom!, met een vertegenwoordiger van zalencentrum De Prinsenhof (Lunteren), met de kandidaten 7 en 27 van de ChristenUnie kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen, Lukas Scheijgrond, jongste verkiesbare kandidaat, en Dirk Kroon, huisarts.

Verder worden alle politieke partijen uitgenodigd om te komen luisteren naar wat de jeugd van Barneveld belangrijk vindt.

Op deze avond wordt tevens aandacht besteed aan de kandidaten van de ChristenUnie voor de gemeenteraadsverkiezingen die op 3 maart a.s. worden gehouden.

Er zijn optredens van dansschool Dancemasters Annemieke.

En alle aanwezigen krijgen de gelegenheid hun zegje te doen over Uitgaan en het Uitgaansbeleid in Barneveld.

De avond word geleid door IJmert Muilwijk van landelijke vereniging PerspectieF ChristenUnie jongeren.

De verwachting is dat het programma tegen 22.00 uur is afgelopen.

PerspectieF Barneveld nodigt iedereen uit om naar hun eerste debatavond te komen op vrijdagavond 12 februari a.s. om 19.30 uur in De Meerwaarde. Dit belooft een avondje uit te worden voor jong en oud, waar alle gasten hun zegje kunnen doen over het Uitgaansbeleid in Barneveld.

Toegang is gratis en ook de eerste consumptie. Voor overige consumpties wordt een bijdrage gevraagd.

Kom je ook en discussieer je mee? Meld je dan aan via Ronald van Garder 06-28676087 of ronaldvg76@msn.com, zodat ook de catering gesmeerd loopt.

PerspectieF Barneveld

PerspectieF Barneveld is een lokale afdeling van PerspectieF, ChristenUnie-jongeren. Het bestuur van de afdeling wil jongeren uit Barneveld bij de politiek betrekken, door onder andere het organiseren van debatten of ludieke acties. PerspectieF onderhoudt ook contacten met bestuur en fractie van de lokale ChristenUnie. Zo zorgt PerspectieF ervoor dat zij oog hebben voor jongeren en dat jongeren een bijdrage kunnen leveren aan (lokale) christelijke politiek.

Flyer1114,2 kBapplication/pdfdownload

Reacties op 'Debatavond over Uitgaan in Barneveld'