ChristenUnie-jongeren: 'Stop het lek van BP'

olieterminalmaandag 07 juni 2010 18:03

Miljoenen liters olie lekken momenteel in de Golf van Mexico, met desastreuze gevolgen voor het milieu en de economie. IJmert Muilwijk, voorzitter van PerspectieF en kandidaat Tweede Kamerlid betreurt dat de verkiezingscampagnes alleen maar over economie lijken te gaan. Daarom voert PerspectieF, de ChristenUnie jongeren vandaag actie bij een BP-tankstation. De jongeren delen badstoppers uit aan automobilisten en roepen hiermee op het lek te stoppen. GreenPeace zal tijdens deze actie haar nieuwe [R]evolution Scenario presenteren.

Dit weekend presenteerde het Wereld Natuur Fonds een onderzoek waaruit blijkt dat jongeren zich zeker zoveel zorgen maken over het milieu als over de economie. Slechts 10 procent vindt Nederland duurzaam genoeg. Muilwijk: "Wij willen de BP olieramp aangrijpen om te laten zien dat het echt ander moet. In 2050 moeten we in ieder geval zo min mogelijk afhankelijk zijn van fossiele brandstoffen, bij voorkeur een reductie van 80 procent. Als we dat willen halen moeten we vandaag beginnen".

Tijdens de actie zal, op initiatief van de ChristenUnie, alle politieke partijen gevraagd worden een petitie te ondertekenen.
Hierbij zullen ze tekenen voor (1) betere beveiligingsmaatregelen bij oliewinning (2) sterk terugdringen van afhankelijkheid van olie en andere fossiele energiebronnen en (3) duurzame energievoorziening als een nationale prioriteit. André Rouvoet en andere politiek leiders zullen hierbij aanwezig zijn.

Reacties op 'ChristenUnie-jongeren: 'Stop het lek van BP''

Archief > 2010