PerspectieF verheugd met voordracht Roel Kuiper

_MG_9278 foto Roel Kuiper - staanddinsdag 21 december 2010 15:01

Gisteravond is door het landelijk bestuur van de ChristenUnie bekendgemaakt dat Roel Kuiper wordt voorgedragen als kandidaat-lijsttrekker voor de Eerste Kamer. PerspectieF is verheugd met deze voordracht en kijkt met vertrouwen uit naar de campagne begin volgend jaar.

Voorzitter Robert Heij: “Kuiper is een stevige kandidaat met veel politieke ervaring en een sterke visie op zowel partij als land. Daarnaast is het Kuiper zeer toevertrouwd om het uitgesproken christelijke profiel van de partij te vertolken in de Senaat. Een waardig opvolger van Egbert Schuurman, die we zeker zullen missen.”

Daarnaast heeft PerspectieF een goede band met Kuiper. Heij: “In de afgelopen periode heeft Kuiper laten zien oog te hebben voor jongeren en hun persoonlijke ontwikkeling. Vanuit zijn jarenlange ervaring als docent en hoogleraar heeft hij een goede visie opgebouwd op het onderwijs van nu en de toekomst”.

Kuiper (48) neemt sinds 2007 zitting in de Eerste Kamer en is de enige senator van de ChristenUnie die besloten heeft om door te gaan na de verkiezingen in mei volgend jaar. Naast zijn politieke werkzaamheden doceert Kuiper nog in verschillende hoedanigheden aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, Gereformeerde Hogeschool Zwolle, Christelijke Hogeschool Ede, en de Vrije Universiteit in Amsterdam.

Het Unieconvent, dat bestaat uit vertegenwoordigers van de provinciale afdelingen van de partij, moet in januari nog beslissen over de vaststelling van de kandidatenlijst. De overige voorgestelde kandidaten worden in de loop van deze week bekendgemaakt.

Reacties op 'PerspectieF verheugd met voordracht Roel Kuiper'

Archief > 2010