Duurzaam reizen

Vanaf oktober gaan er weer drie projectgroepen aan de slag, die allen verbonden zijn met een speerpunt. Eén projectgroep zal zich focussen op het onderwerp ‘duurzaam reizen’. Hoofddoel van de projectgroep is om op korte termijn aandacht te genereren voor dit specifieke onderwerp, en om een grote actie uit de grond te stampen.

Jongeren zijn altijd onderweg. We studeren in het buitenland, maken tripjes met vrienden en nemen misschien een tussenjaar om een rondreis in Australië of Zuid-Amerika te doen. Maar hoe verantwoord is dat tegenwoordig nog? Vliegen is slecht voor het milieu, door al het gereis worden ziektes overgebracht en reizen kost best wel wat tijd. Wat zijn de alternatieven voor het vliegtuig? Is een auto beter dan de trein? En koop je die dan, huur je of is delen met de buren een goed idee? Wat vinden we eigenlijk van elektrisch rijden en fietsen? Is reizen überhaupt nodig in een tijd waarin zoveel digitaal kan? Welke rol moet de overheid spelen om een duurzame, gezonde en toekomstgerichte mobiliteit in Nederland te creëren? Op alle terreinen kun je uit de voeten met dit onderwerp, van lokaal tot internationaal. De projectgroep heeft de nobele taak om uit te zoeken wat de grote en kleine mogelijkheden zijn om duurzamer te reizen, en om mede-PerspectieF'ers mee te nemen naar een duurzamere mobiliteit!

Jij kan een belangrijke rol vertolken in het werk van de projectgroep. Met de projectgroep gaan we op zoek naar concrete oplossingen. Wil jij meewerken aan acties rond dit thema, zoals het afleggen van werkbezoeken en het opstellen van moties, en daarmee zowel landelijk als lokaal impact maken? Dan is deze projectgroep de plek waar je moet zijn.

Wat vragen we van jou?
- Affiniteit met het onderwerp
- Interesse in politiek
- Een creatieve mindset