Internationale training

In februari start er een nieuw onderdeel bij PerspectieF! Heb je belangstelling voor alles wat er gebeurt op het wereldtoneel? Doe dan mee met de internationale training.

De training is een uitgelezen kans voor jongeren om zich te verdiepen in de internationale kant van de ChristenUnie en wat die de politiek van vandaag te bieden heeft. Welke relevantie heeft sociaalchristelijk gedachtegoed op het internationale speelveld? Bestaat er zoiets als publieke rechtvaardigheid in de diplomatie? Ook vaardigheden worden echter bestudeerd en geoefend, zoals onderhandelen en interculturele communicatie.

Opzet cursus
Met de internationale training wil PerspectieF jonge mensen opleiden met het christelijk-sociaal gedachtegoed op internationaal niveau. Het vormt daarmee een prachtige basis voor het denken over politiek en de internationale betrekkingen. In drie avonden en een zaterdagmiddag, verspreid over een februari en maart, bespreken de cursisten relevante onderwerpen in de christelijke politiek. Na een inleiding van een expert (dit jaar de Amerikaanse ambassadeur in Nederland Pete Hoekstra) gaan de cursisten met elkaar in gesprek. Tijdens een volgende workshop zal worden gesimuleerd hoe internationale onderhandelingen worden gevoerd volgens een sociaalchristelijk perspectief.

Belangrijke data

- zat. 2 februari 2019: startdag internationale training met o.a. ambassadeur Pete Hoekstra); (10 - 15 uur)
- ma. 18 februari 2019: eerste avond internationale training (19.30 - 22 uur)
- ma. 4 maart 2019: tweede avond internationale training (19.30 - 22 uur)
- ma. 18 maart 2019: derde avond internationale training (19.30 - 22 uur)

Op zaterdag wordt er voor lunch gezorgd. Ook vindt aan het eind van elke bijeenkomst een borrel plaats. Vanwege de onkosten wordt er van de deelnemers een eigen bijdrage van €10,- gevraagd.

Locatie
De avonden zullen plaatsvinden op het Partijbureau in Amersfoort, naast het station. Adres: Johan van Oldenbarneveltlaan 46, 3818 HB Amersfoort.

Solliciteren
Geïnteresseerd? Solliciteer dan nu voor de training. Ervaring of studie in internationale betrekkingen is hiervoor niet vereist. Stuur je motivatiebrief van ca. 1 A4 vóór 23 januari 2019 naar Jeroen Troost, bestuurslid politiek: politiek@perspectief.nu.