Geert en het Staatsrecht

Op het 50e partijcongres van de ChristenUnie presenteerden vicevoorzitter Emily Timmer en voorzitter Jerke Setz het kersverse kinderboek 'Geert en het staatsrecht'.

Het boek volgt de avonturen van Geert, een jongen uit het fictieve land Regelrijk, waar hij leert over het belang van het staatsrecht, gelijkheid en godsdienstvrijheid. Door middel van eenvoudige taal en herkenbare situaties worden jonge lezers meegenomen in de basisprincipes van het staatsrecht en het belang van respect voor de wet en voor elkaar.

Het boek 'Geert en het staatsrecht' is beschikbaar voor €15 per exemplaar. De opbrengsten van het boek gaan naar een goed doel dat zich wereldwijd inzet voor het bevorderen van betere rechtssystemen. U kunt hiernaast een pre-order doen.

PerspectieF hoopt met 'Geert en het staatsrecht' een bijdrage te leveren aan het gesprek over staatsrecht en democratie. Het boek is niet alleen een leerzame toevoeging voor thuis en op school, maar ook een stap voorwaarts in het toegankelijk maken van belangrijke maatschappelijke thema's voor iedereen, van Enschede tot Roermond en van Groningen tot Den Haag.

Op het congres werden drie hoofdstukken voorgelezen

1. Geert leert over het Regelrijk
  2. Vriendje Samuel komt uit Eritrea
  3. Geert leert over de Koran

Waarom het boekje is uitgebracht? Voorzitter Jerke Setz: "Het staatsrecht is kinderlijk eenvoudig te begrijpen en te beschermen, als je begrijpt waar het voor is."

sketch1710175360610