Nieuwsoverzicht

Meest gezochte standpunten

Klimaat Europa Migratie en asiel Wonen Israël-Palestina Landbouw Zorg Sociaal domein

1. 1.png
    Bestuursfoto Evelijn Zandberg.jpeg
    Door Evelijn Zandberg, Annelijn de Gier op 26 april 2024 om 18:23

Een respectvolle afsluiting van het leven

Op zaterdag 13 april namen Evelijn Zandberg (bestuurslid politiek) en Annelijn de Gier namens de ChristenUnie deel aan een themadag georganiseerd door Route66, het ‘Fellows-programma van D66’, om vanuit een christelijk perspectief te spreken over euthanasie en het Voltooid Leven-wetsvoorstel. Een ingewikkeld onderwerp waarbij euthanasie gevoelsmatig schuurt met allerlei waarden die we belangrijk vinden bij PerspectieF. Belangrijk dat we dit gesprek met elkaar blijven voeren. Genoeg om ons aan het denken te zetten, hieronder een aantal overwegingen.

Lees meer over "Een respectvolle afsluiting van het leven"

Labels:

2. Willem religie
    Door Willem Holdijk op 22 april 2024 om 20:36

Europese Unie ziet bescherming van religieuze minderheden over het hoofd

Europa is een divers continent. Een lappendeken van minderheden met elk hun eigen (regionale) talen, godsdiensten en culturele gebruiken. Logischerwijs bevinden veel van deze minderheden zich ook in de lidstaten van de Europese Unie.  In Nederland bijvoorbeeld zijn er Friezen en Limburgers, elk met hun eigen dialect en culturele gebruiken. Wereldwijd ligt ten aanzien van minderheden in veel gevallen -vanuit etnische conflicten of andere belangen- uitsluiting, vervolging en discriminatie op de loer. Wereldwijd horen we hier vaker over, maar ook in Europa is religieuze intolerantie een groeiend fenomeen.

Lees meer over "Europese Unie ziet bescherming van religieuze minderheden over het hoofd"
  3. AD slecht signaal
    Jerke.png
    Door Jerke Setz op 12 april 2024 om 07:00

Slecht signaal, snijden in budget bevrijdingsfeest

Friesland wil bezuiningen op jubileumjaar 2025, wanneer de bevrijding voor de tachtigste keer wordt herdacht. Niet doordacht: juist nu moet dit groots worden gevierd, stellen Jerke Setz en Eva Brandemann.

Lees meer over "Slecht signaal, snijden in budget bevrijdingsfeest"