PerspectieF en Micha; samen tegen extreemrechts!

Samen tegen extreemrechts

PerspectieF ondertekent en steunt de oproep van Micha, waarin zij zich uitspreken tegen extreemrechts. Ze roepen christelijk Nederland op hetzelfde te doen. Binnen onze verantwoordelijkheid geven wij daaraan graag gehoor. Extreemrechtse bewegingen ondermijnen de democratische rechtsstaat, bijvoorbeeld door aanvallen op de rechterlijke macht en de vrije pers, en door voorstellen te doen die discriminerend werken voor medemensen of in strijd zijn met onze grondrechten.

Onze rechtsstaat wordt vaak als vanzelfsprekend gezien, maar dat is ze niet. Ze vereist zorg en aandacht van mensen die haar beschermen en onderhouden. De overheid moet een schild zijn en blijven voor de zwakken. Bovendien moet zij minderheden blijven beschermen tegen overheersende macht van de meerderheid. Om dit te waarborgen, moeten we altijd alert zijn dat democratische rechten niet worden misbruikt om diezelfde democratie te verzwakken.

PerspectieF staat voor een samenleving die groen, medemenselijk en rechtvaardig is. Het extreemrechtse gedachtegoed staat haaks op deze idealen. Wij zullen altijd opstaan voor rechtvaardigheid en de rechtsstaat, en wij verwerpen bewegingen die haar ondermijnen.

Lees hier de oproep van Micha. Voor vragen of reacties kunt u contact opnemen via voorzitter@perspectief.nu of 06-15906934.