Berichten geschreven door Nathan Kramer

LeukereFotoNathan
    Door Nathan Kramer op 11 december 2023 om 12:00

Manifest 'Prachtig Plat'

Eind 2022 kwamen een delegatie van PerspectieF en BBB Jong (toen nog in oprichting) samen in het Tweede Kamergebouw voor een eerste kennismaking. Het was direct raak, en een jaar later wordt het manifest Prachtig Plat gepresenteerd over het belang van streektalen in de Nederlandse samenleving.

Lees meer over "Manifest 'Prachtig Plat'"
  2. gaswinnig.jpg
    LeukereFotoNathan
    Door Nathan Kramer, Antrude Oudman op 28 februari 2023 om 12:00

Wat te doen na ‘Groningen’?

Afgelopen vrijdag kwam er wederom een stinkende walm van Nederlands beleid boven de grond bubbelen. De parlementaire enquêtecommissie die onderzoek deed naar de gaswinning in Groningen kwam tot de conclusie dat gas boven Groningen werd gesteld. Ondanks 1.600 aardbevingen en 267.000 schademeldingen, heeft de NAM de problemen afgedaan als ‘flauwekul’, en wuifde voormalig verantwoordelijk minister Henk Kamp de aardbevingen weg met “onder de 2,5 op de schaal van Richter voel je ze niet”. Daadkracht lijkt soms ver te zoeken.

Lees meer over "Wat te doen na ‘Groningen’?"
  3. Ketens.png
    LeukereFotoNathan ChrisNoordzij
    Door Nathan Kramer, Chris Noordzij op 22 december 2022 om 12:32

PerspectieF blij met excuses slavernijverleden

PerspectieF is blij met de excuses voor het slavernijverleden die afgelopen maandag gemaakt zijn door het Nederlandse kabinet. PerspectieF vindt het belangrijk dat deze excuses door het kabinet zijn uitgesproken, zodat erkend wordt dat de Nederlandse overheid een belangrijke rol heeft gespeeld in het slavernijverleden. De Nederlandse staat heeft namelijk enorm geprofiteerd van de slavernij in het verleden. Daar zijn nu pas voor het eerst excuses voor aangeboden.

Lees meer over "PerspectieF blij met excuses slavernijverleden"

Labels: