Weg met romantisch Wallen-idee (FunX-radio)

indemediamaandag 08 april 2013 19:41

Naar aanleiding van de inbreng van kamerlid Segers in het debat in de Tweede Kamer over de implementatie van de mensenhandelrichtlijn werd bestuurslid Politiek Reint Baas door FunX-radio aan de tand gevoeld. In de Eerste Kamer ligt momenteel een wetsvoorstel betreffende de verhoging van de leeftijd van prostituees naar 21, de invoering van een registratieplicht voor prostituees en de mogelijkheid om hoerenlopers strafbaar te stellen als zij sex hebben met een prostituee die niet geregistreerd staat.

Het voorstel van Segers strekt zich tot een verdere uitbreiding van de strafbaarheid van hoerenlopers. Ook wanneer een hoerenloper redelijkerwijs kon weten dat hij sex heeft met met een vrouw die onvrijwillig haar werk doet, moet strafvervolging plaatsvinden. PerspectieF is het met dit voorstel eens. Er is nog steeds een groot percentage vrouwen dat onvrijwillig werkt in de prostitutie. We moeten af van het romatische beeld dat alle vrouwen op de Wallen vrijwillig hun werk doen. Er zijn nog steeds enorm veel misstanden in de prostitutie. Het legaliseren van de branche heeft daar geen verandering in gebracht. Luister hier naar Reint Baas: www.funxradio.nl

Reacties op 'Weg met romantisch Wallen-idee (FunX-radio)'