Voorzitter Annette van Kalkeren treedt af

dinsdag 28 augustus 2001 00:00

Annette van Kalkeren treedt af al voorzitter van PerspectieF, ChristenUnie-jongeren. Zij kan haar voorzitterstaken niet meer combineren met de afronding van haar promotie-onderzoek aan de Universiteit van Amsterdam. Tijdens de Algemene Vergadering die zal worden gehouden tijdens het tweede PerspectieF Congres van op 20 oktober, zal zij met een afscheidspeech het stokje overdragen aan Bert Heuvelman en Frank Visser.

Annette: "Hoe graag ik ook door had willen gaan tot de verkiezingen, het is voor mijzelf en voor PerspectieF beter dat op dit moment een ander het stokje overneemt. Het wordt een belangrijk jaar voor PerspectieF en dan moet de kar getrokken worden door iemand die daar wel voldoende tijd voor heeft. Vorig jaar zijn we hard aan de slag gegaan met de nieuwe gefuseerde organisatie. Met veel succes, zoals ik dankbaar mag vaststellen. Ik heb er het volste vertrouwen in dat het enthousiasme en de ambities van de achterblijvende bestuurders, bureaumedewerkers en leden de opwaartse lijn kunnen vasthouden."

In april hoopt PerspectieF een nieuwe voorzitter te kiezen. Bert Heuvelman: "Wij zijn nog op zoek naar kandidaten. We nodigen mensen die geinteresserd zijn in de functie uit om met ons contact op te nemen. We hopen dat we er echte verkiezingen van kunnen maken met meerdere kandidaten."

Annette blijft de komende tijd wel nauw betrokken bij PerspectieF en bij de verkiezingscampagne, als tweede vrouw op de kandidatenlijst van de ChristenUnie voor de Tweede Kamerverkiezingen in mei. Voordat de campagne in alle hevigheid losbarst, hoopt zij echter eerst haar proefschrift af te ronden.

Reacties op 'Voorzitter Annette van Kalkeren treedt af'