Neelie Kroes uitgeroepen tot Engel van het Jaar 2015

IMG_1008vrijdag 08 januari 2016 16:29

Neelie Kroes, ambassadeur voor StartupDelta en oud-eurocommissaris namens de VVD, is door PerspectieF, ChristenUnie - jongeren uitgeroepen tot Engel van het jaar 2015. De bekendmaking vond plaats op de nieuwjaarsborrel van PerspectieF in Utrecht. Neelie Kroes ontvangt deze onderscheiding vanwege haar grote inzet om Nederland internationaal als innovatief startup land neer te zetten. De ‘Engel van het jaar-award’ is een prijs van de ChristenUnie-jongeren voor de politicus die zich het afgelopen jaar heeft ingezet voor christelijke idealen maar zelf geen vertegenwoordiger is van een christelijke partij. Eerdere winnaars van de prijs zijn onder andere Myrthe Hilkens (PVDA), Sharon Gesthuizen (SP), Jeroen Dijsselbloem (PvdA) en Fleur Agema (PVV).

PerspectieF-voorzitter Erik-Jan Hakvoort prijst Neelie Kroes om haar inzet: “Met haar ambassadeurschap helpt ze jonge creatieve ondernemers zich te onderscheiden en ontwikkelen. Juist in Nederland zien we hiervoor nog erg veel kansen. Het is fantastisch dat Neelie Kroes na al haar politieke functies er nu voor gekozen heeft zich specifiek voor jonge ondernemers in te zetten.”

PerspectieF, ChristenUnie-jongeren pleit in Den Haag al langere tijd voor meer mogelijkheden voor startups en jonge sociale ondernemingen in Nederland. Zo willen de ChristenUnie-jongeren de mogelijkheden rond huisvesting voor beginnende startups vereenvoudigen.

Neelie Kroes reageerde positief: Ik ben vereerd om deze prijs in ontvangst te mogen nemen, met trots pak ik hem aan. Juist in de startup wereld zit een unieke kans voor Nederland, voor de jonge generatie, om mee te helpen in het ontwikkelen van een nieuwe economie. Ik vind het fantastisch dat de ChristenUnie-jongeren zich daarvan bewust zijn, en het nu ook aan hen om dit nog veel hoger op de politieke agenda te krijgen.

Reacties op 'Neelie Kroes uitgeroepen tot Engel van het Jaar 2015'

Archief > 2016