Focusdag 2016 - Landelijke ALV

Social mediadinsdag 31 mei 2016 23:19

Wil jij inspraak hebben op de speerpunten voor het seizoen 2016/2017? Waar maak jij je boos over en wat wil jij veranderen? Oftewel, waar moet PerspectieF zich op richten komend seizoen? Wil jij hier over meedenken? Dan is de Focusdag zeker iets waar je bij moet zijn!

Wat passeert de revue? We blikken terug op afgelopen jaar met de jaarverslagen en de mooie momenten. Afgelopen jaar zijn ook de huishoudelijke reglementen en statuten herzien, deze wijzigingen zullen ter stemming worden gebracht. Dit alles in een Algemene Ledenvergadering (ALV) onder leiding van dagvoorzitter Matthijs de Snoo. In de middag richten we ons op de speerpunten voor het komende jaar. Enorm belangrijk, want dat bepaalt in hoge mate waar we ons komend jaar voor inzetten middels acties en werkgroepen.

We beginnen de dag met een zeer interessant onderwerp onder leiding van journalist en religiewetenschapper Pauline Weseman. Zij verzorgt een lezing en een workshop genaamd 'Hoe benaderen media religie? Een kijkje achter het scherm'. Meer weten over Pauline? Zie hieronder!

Tevens zullen nieuwe bestuursleden gekozen worden die hun schouders er komend seizoen onder mogen zetten. De volgende kandidaten zijn voorgedragen door het bestuur:
Penningmeester: Arie Barendrecht
Secretaris: Annemarie De Bruin - van der Spoel
Politiek: Dico Baars
Voorzitter: Jarin van der Zande

En ten slotte sluiten we de dag af met een gezellige borrel op locatie!

Meer weten & aanmelden? Klik hier.

Pauline Weseman (1972) is journalist, docent en religiewetenschapper. Ze geeft sinds 2012 les aan de opleidingen Communicatie & Multi Media Design en de School voor Journalistiek in Utrecht, in journalistiek (krant en tijdschrift), religie(journalistiek), journalistieke research en praktijkgericht onderzoek. Daarnaast deed zij bij het lectoraat voor Crossmediale Kwaliteitsjournalistiek onderzoek naar de rol van religie in de Nederlandse media. Tot 2015 werkte zij in de journalistiek, onder meer voor dagblad Trouw (Religie & Filosofie) en het (AD) Utrechts Nieuwsblad. Ze schreef columns voor Ouders van Nu, werkte voor diverse websites (oa Nieuwwij.nl) tijdschriften, radio en tv en publiceerde drie boeken: De waarheid op het spoor (1996, gebundelde columns), Het Duivels Kussen, wat als je partner een ander geloof heeft dan jij? (2008, interviewbundel), De fundi-factor van Nederland, op zoek naar hedendaags fundamentalisme (2011, bundeling van artikelen en essays). Zelf voltooide ze de School voor Journalistiek in Amersfoort (1995). In 2010 behaalde ze haar master Religie & Theologie aan de Universiteit Utrecht, het jaar daarop haar eerstegraads lesbevoegdheid levensbeschouwing bij het IVLOS.

Reacties op 'Focusdag 2016 - Landelijke ALV'

Archief > 2016