PerspectieF: ‘Arie, bedankt!’

Banner Arie-Slobmaandag 09 november 2015 23:47

Vanmorgen werd bekend dat ChristenUnie-leider Arie Slob na ruim 14 jaar Kamerlidmaatschap afscheid neemt van de Haagse Politiek. PerspectieF dankt Slob hartelijk voor zijn grote inzet en zijn leiderschap. Voorzitter Erik-Jan Hakvoort: “Wij jongeren gaan hem enorm missen. Hij heeft jaren zijn leven gegeven aan de partij en was tot grote steun voor ons jongeren. Hij stond altijd voor ons klaar en was er vrijwel altijd bij evenementen en feestjes. Dat stemt tot grote dankbaarheid.”

Slob staat onder jongeren bekend als een van de meest betrouwbare politici uit de Tweede Kamer. Hij wordt gezien als een verbinder met een enorme dosis politieke gevoeligheid. Toen het kabinet afgelopen december probeerde de beperking van de vrije artsenkeuze te regelen buiten de beide Kamers om, was hij de eerste die een duidelijke streep trok: “geen politieke spelletjes”. Toen het kabinet voornemens bleef illegaliteit strafbaar te stellen was hij het die zei: “dat maken wij niet mee”. En specifiek voor jongeren probeerde hij afgelopen maart het leenstelsel nog een jaar uit te stellen: “er wordt terecht actie gevoerd tegen het rendementsdenken in het onderwijs.”

Bij PerspectieF stond hij altijd klaar om een woordje te spreken over verschillende onderwerpen, overal in Nederland. Achter de schermen hielp hij verschillende besturen, voorzitters en leden met het bedenken of uitvoeren van plannen. Hakvoort: “Wat ik uit mijn periode nooit zal vergeten is dat hij ons toestemming gaf een van zijn overhemden te laten vermaken tot boxer voor Lodewijk Asscher, en het gezicht dat hij trok toen hij afgelopen juni een boxer terugkreeg gemaakt van een van diens overhemden. Priceless!” En op iets serieuzere toon: “Wij wensen hem alle goeds straks met zijn werk in Overijssel en in de tijd die hij nu met zijn gezin kan doorbrengen. Arie, bedankt!”

PerspectieF is verheugd met de komst van Gert-Jan Segers als nieuwe politiek leider van de ChristenUnie. Hij zal Arie Slob opvolgen per 1 december 2015. Voorzitter Erik-Jan Hakvoort: “Gert-Jan was als jonge medewerker van de Tweede Kamer-fractie al betrokken bij het fusieproces tussen de RPF en de GPV is sindsien altijd betrokken gebleven bij de jongeren. Na zijn directeurschap bij het WI van de partij en zijn Kamerlidmaatschap heeft hij zich bewezen als een briljante politicus, met name rond het thema mensenhandel. We willen hem van harte succes en zegen wensen bij het werk dat hem te wachten staat!”

De plek van Gert-Jan wordt straks ingenomen door Eppo Bruins, nu nog directeur bij STW en tevens als coach verbonden aan de leiderschapstraining van PerspectieF. Hakvoort: “Ik ken Eppo als een integer en bewogen man. Met zijn directeurschap bij STW en zijn voorzitterschap van ForumC heeft hij heel wat ervaring en kwaliteit in huis die hij kan inzetten in de Kamer. Mooi dat hij dat voor deze partij wil doen, ik zie uit naar een goede samenwerking!”

Reacties op 'PerspectieF: ‘Arie, bedankt!’'

Archief > 2015