De commissie internationaal van PerspectieF zoekt nog meer mensen!

vrijdag 05 september 2003 00:00

- denkers met een HBO- / WO-opleiding en interesse voor Europese ontwikkelingen
- talenknobbels (Engels en/of Duits en/of Frans)

De commissie wordt aangestuurd door de internationaal secretaris, de penningmeester en de voorzitters van de werkgroepen. In een jaar tijd is de commissie gegroeid van 2 naar 15 mensen en nog steeds hebben we niet genoeg! Er zijn twee werkgroepen:

De werkgroep internationale contacten houdt zich bezig met:
· De organisatie van de contacten met verwante Europese politieke jongerenorganisaties en partijen (www.ecpm.tk)
· Samenwerking met andere Nederlandse jongerenorganisaties op internationaal terrein; oftewel internationale jeugdparticipatie
· De organisatie van activiteiten rondom de Europese verkiezingen in 2004
· Werken aan bewustwording van de EU binnen PerspectieF en ChristenUnie

Voor al de bovenstaande taken zoeken we mensen, in het bijzonder hopen we dat iemand werk wil verzetten als het gaat om de bewustwording van de EU binnen PerspectieF.

De werkgroep publicatie houdt zich bezig met:
· het publiceren van artikelen en scripta’s over Europese zaken.
· Daarnaast worden er kerndocumenten van ChristenUnie en PerspectieF vertaalt als ondersteuning van de verwante jongerenorganisaties en partijen in Europa.

Sinds oktober 2002 heeft de ChristenUnie een samenwerkingsverband met een groot aantal partijen in Europa. Veel van deze partijen staan nog in de kinderschoenen en hebben hulp nodig om zich verder te ontwikkelen.

Daarom zoeken we in samenwerking met het wetenschappelijk instituut van de ChristenUnie de talenknobbels die dit vertaalwerk willen doen! De belangrijkste talen zijn daarin natuurlijk Duits en Engels. Daarnaast zou het mooi zijn als mensen met kennis van Frans, Pools, Hongaars en Estisch hieraan zouden meewerken. Wie hieraan meewerkt biedt een grote steun in de rug van de ontwikkeling van de christelijke politiek in Europa. Het gaat om publicaties van gemiddeld 70 bladzijden in word (.12) formaat. Mensen die hieraan willen meewerken mogen gerust er een halfjaartje aan werken.

Beide werkgroepen richten zich in hun activiteiten ook op de leden van PerspectieF
Je kan een aanmelding sturen waarin je je kort voorstelt en vertelt waarom je zou willen meedoen met deze commissie en wat je dan zou willen doen.
Deze aanmelding kan gestuurd worden naar: Johannes de Jong: jdjong@mail.thuk.nl

Reacties op 'De commissie internationaal van PerspectieF zoekt nog meer mensen!'

Archief > 2003