Steun voor motie PerspectieF over basisinkomen

geldzaterdag 13 juni 2015 20:46

Tijdens het partijcongres van de ChristenUnie op 13 juni 2015 is de ingediende motie door PerspectieF voor een onderzoek naar het basisinkomen aangenomen. PerspectieF is verheugd dat een meerderheid van het congres de motie gesteund heeft om te komen tot een gezamenlijk standpunt.

De motie roept het Landelijk Bestuur van de ChristenUnie op om:

1. De voor en tegenargumenten voor een basisinkomen af te wegen.
2. Op basis van deze afweging, in samenwerking met verschillende ChristenUnie geledingen, te komen met een richtlijn voor een ChristenUnie standpunt over:
   a)       Een meer socialere bijstand (basisinkomen voor bijstandsgerechtigden).
   b)       Het idee van een onvoorwaardelijk basisinkomen voor iedereen.

De eerste stap voor een gezamenlijk standpunt kan al op 8 juli a.s. gezet worden als Carola Schouten en Rutger Bregman in gesprek gaan tijdens het ‘politiek café Basisinkomen’ georganiseerd door het Wetenschappelijk Instituut van de ChristenUnie. De ingediende motie komt voort uit werk van de denktank van PerspectieF. Speciale dank voor Gerben Bosscha die als initiator hiervoor veel werk heeft verzet. De denktank van PerspectieF gaat in het nieuwe seizoen actiever standpunten vertalen naar artikelen. Interesse? Kijk even bij de vacatures!

Reacties op 'Steun voor motie PerspectieF over basisinkomen'

Archief > 2015