PerspectieF: “Blij met onderzoek van de ChristenUnie”

maandag 17 mei 2004 00:00

PerspectieF, de jongerenorganisatie van de ChristenUnie, is erg blij met het besluit van de partij om een onafhankelijk onderzoek te laten uitvoeren. Dit maakt het mogelijk om de volledige waarheid boven tafel te krijgen. Daarna kan er pas gesproken worden over consequenties.

“Dit is dé kans voor de partij om schoon schip te maken”, aldus vice-voorzitter Peter de Kluijver. “Het is goed dat aan alle geruchten een einde komt en dat er feiten zijn op basis waarvan men besluiten kan nemen.”

PerspectieF hoopt dat het onderzoek uit zal wijzen dat de Europarlementariërs niets te verwijten valt, zowel wat betreft Europese regels als de Nederlandse gedragscode. Dan is het duidelijk dat dit hoofdstuk afgesloten kan worden. Mocht de integriteit na het onderzoek nog steeds ter discussie staan, dan verwacht PerspectieF dat de Europarlementariërs hieruit zelf hun consequenties zullen trekken. "Maar iemand is onschuldig tot het tegendeel bewezen is.”

De Kluijver: “Het is goed om te zien dat de ChristenUnie de handschoen oppakt en zelf het initiatief neemt tot een onderzoek. Eigenlijk zouden alle partijen dit moeten doen.”

Reacties op 'PerspectieF: “Blij met onderzoek van de ChristenUnie”'

Archief > 2004