Mijn Europa; visie van jongeren op de toekomst van Europa

woensdag 03 juli 2002 00:00

Is Europa-Vandaag straks een vast item bij Nova?Hebben we zo meteen een Europese premier die in de onderhandelingen over een milieuverdrag de VS op de knieen kan dwingen?
Europa is in beweging en in beweging zijn heeft altijd iets engs, want de uitkomst staat van te voren nooit vast. Wordt Europa een statenbond, of een bond van staten? Komt onze christelijke vertegenwoordiger straks uit Aix-en-Provence of uit Hattem? Is er in Europa sowieso wel plaats voor een uitgesproken christelijke fractie? En wat wordt de rol van de nationale staten? Vragen, vragen, vragen...

Het antwoord daarop is nog niet eens het belangrijkste. Het gaat om de visie op Europa die je hier tegenover stelt en op basis waarvan je keuzes maakt.
In dat opzicht heeft de ChristenUnie een zeer luxe positie: op 03 juli verschijnt een nieuwe bundel van het Wetenschappelijk Instituut van de ChristenUnie; Mijn Europa. Een serie essays van (PerspectieF-)jongeren op de toekomst van Europa. Een bundel vol met verrassende prikkelende en soms vermakelijke bijdragen van jongeren aan het debat over de toekomst van Europa.
'Wie de jeugd heeft heeft Europa', moet het WI gedacht hebben. En dat is natuurlijk ook terecht, want juist die jeugd moet al die toekomstplannen t.a.v. Europa uiteindelijk waarmaken, uitvoeren en er in leven. De bundel is zeker een aanradertje!

Wil jij de bundel ook hebben? Dat kan. Doe even een belletje naar het bureau (033- 422 69 51) en we sturen hem je toe (kosten € 2,- per stuk). Ideaal bespreekmateriaal voor in je lokale afdeling!

Reacties op 'Mijn Europa; visie van jongeren op de toekomst van Europa'