PerspectieF en andere PJO's maken zich sterk voor Hayarpi.

architecture-benches-chapel-133699.jpgdonderdag 01 november 2018 10:38

Persbericht:
Jongeren CU, D66 en GL steunen Armeens gezin.
Perspectief, de Jonge Democraten en DWARS, de jongerenorganisaties van ChristenUnie, D66 en GroenLinks wonen donderdag de marathon-kerkdienst in de Haagse Bethelkerk bij. In de Bethelkerk wordt een extra lange kerkdienst gehouden om de Armeense Hayarpi en haar familie in Nederland te houden. De jongste kinderen wonen al acht jaar in Nederland, en zouden daarom hier moeten blijven, bepleiten de drie jongerenorganisaties. Zo willen ze alle drie een uitbreiding van het kinderpardon om dit soort schrijnende situaties te voorkomen.
‘Kinderen die al ruim vijf jaar in Nederland wonen, de taal spreken en hier hun leven hebben, horen gewoon hier’, aldus Dennis van Driel, voorzitter van de D66-jongeren. Julia Matser, voorzitter van de GroenLinkse jongeren: ‘het is onbestaanbaar dat we kinderen die hier zijn opgegroeid, wegsturen naar een land wat ze niet kennen. Hayarpi is al thuis, haar familie is al thuis, alle kinderen die dit overkomt zijn al thuis.’ ‘Hun opleiding, hun sport, hun hele sociale leven ligt hier in Nederland. Het zijn maatschappelijk betrokken mensen die hier ook een toekomst willen. Wij kunnen ze dat geven’ aldus Siewerd de Jong, voorzitter van de ChristenUnie-jongeren.
De drie jongerenorganisaties roepen hun moederpartijen en de andere partijen op om de familie Tamrayzan en alle kinderen die al meer dan vijf jaar hier zijn te laten blijven. Kinderen mogen nooit slachtoffer worden van falend migratiebeleid.

Reacties op 'PerspectieF en andere PJO's maken zich sterk voor Hayarpi.'

Archief > 2018