Jongeren stemmen vaker ChristenUnie dan CDA (NCRV)

dinsdag 01 juni 2010 19:31

Jonge kiezers, in de leeftijd 18-25 jaar, stemmen vaker ChristenUnie dan CDA. Als het aan de jongeren ligt haalt de ChristenUnie op 9 juni 10 zetels en het CDA 9. Dat blijkt uit een onderzoek van NCRV Netwerk en Rondom 10.

Voorzitter van de jongerenorganisatie van de ChristenUnie en jongste kandidaat Kamerlid IJmert Muilwijk is niet verrast door het onderzoek: “Het CDA kiest er bij deze verkiezingen voor om bestaande belangen te verdedigen in plaats van voor uit te zien. Zo willen ze niet de hypotheekrenteaftrek hervormen waardoor het voor jonge mensen moeilijk zal blijven een huis te kopen”.

Als het aan de jongeren ligt haalt de ChristenUnie 10 zetels. IJmert Muilwijk is zelf kandidaat nr.10 voor de ChristenUnie: “Het onderzoek geeft vertrouwen in de toekomst. Nu stemmen veel ouderen uit gewoonte nog op het CDA. Dat gaat veranderen in de toekomst waardoor de ChristenUnie veel potentie heeft. Size is echter niet het enige what matters. De ChristenUnie moet vooral dicht bij haar uitgangspunt, de Bijbel blijven.

Sander Foort, lid van het campagneteam van PerspectieF zat bij Rondom10 om commentaar te geven op de uitkomsten van het onderzoek naar kiesgedrag van jongeren. Zie uitzending. Klik hier.

Reacties op 'Jongeren stemmen vaker ChristenUnie dan CDA (NCRV)'

Archief > 2010