Voordracht nieuwe voorzitter

standaarddinsdag 15 april 2008 05:25

Zoals bekend zal de huidige PerspectieF-voorzitter Rogier Havelaar op de Algemene Ledenvergadering van PerspectieF (31 mei) afscheid nemen. De afgelopen weken heeft de selectiecommissie met verschillende kandidaten gesproken om op zoek te gaan naar een nieuwe voorzitter.

Inmiddels is de uitslag bekend: IJmert Muilwijk wordt namens het bestuur voorgedragen als kandidaat voor het voorzitterschap!

Ingrid Nagel namens de selectiecommissie over de voordracht van de nieuwe voorzitter:
'Het was een spannende strijd! Fantastisch om te zien dat wij drie kandidaten mochten ontvangen, die alledrie zeer gemotiveerd waren om de functie van voorzitter op zich te nemen. Wij zijn er serieus mee aan de slag gegaan, het is tenslotte niet zomaar een positie. PerspectieF is dé stem van jong Christelijk Nederland en staat, sinds de ChristenUnie in het kabinet zit, nog meer in de schijnwerpers dan voorheen. Het bestuur heeft ons gevraagd een voordracht te doen en na ampele overwegingen hebben wij als commissie eensgezind besloten om IJmert Muilwijk voor te dragen. De commissie heeft het vertrouwen dat IJmert in staat zal zijn om de vereniging op een goede manier te leiden de komende twee jaar. Hij koppelt idealen aan gedrevenheid en goed politiek inzicht. Wij zien in IJmert een voorzitter die kan leiden en inspireren. Bovendien achten wij hem in staat PerspectieF op een goede manier te vertegenwoordigen in debatten en media-optredens.'

Tijdens de ALV op 31 mei zullen de leden van PerspectieF stemmen over de voordracht van de selectiecommissie. De komende weken zal IJmert regelmatig verslag doen op de website zodat hij alvast wat van zich kan laten horen. Houd de website dus in de gaten!

Reacties op 'Voordracht nieuwe voorzitter'

Archief > 2008