Aftrap PerspectieF campagne op bakfiets

Fietsen Neudmaandag 11 januari 2010 14:47

Na een lange voorbereidingtijd was het zaterdag eindelijk zover, de landelijke aftrap van de PerspectieF gemeenteraadscampagne. Meerdere PerspectieF kandidaten vertegenwoordigd op de ChristenUnie lijsten trapten letterlijk de campange of door met bakfietsen langs betrokken organisaties en personen in Utrecht te gaan. Betrokken organisaties kregen hierbij een “JA betrokken JA” label uitgereikt.

De dag begon met een bezoek aan “Vluchtelingenwerk Midden Nederland”. Deze organisatie zet zich al jaren in voor de rechten van vluchtelingen en asielzoekers. Zij kunnen bij hen terecht om wegwijs te worden in wetten en regelgeving, en probeert  de organisatie de vluchteling te helpen in zijn zoektocht in Nederland. Vervolgens werd de rit vervolgd naar “Triade Party Rent”. Dit verhuurbedrijf probeert naast een economische onderneming ook een maatschappelijk verantwoord onderneming te zijn: “We zijn serieus bezig met Maatschappelijk verantwoord ondernemen.” Dat vindt PerspectieF ‘stabiel en betrokken.

De rit werd afgemaakt bij “Dress for Succes”. Deze organisatie geeft mensen die in financiële moeilijkheden zitten de mogelijkheid om zich goed te laten kleden voor een sollicitatiegesprek. Het doel van deze verfrissende manier van hulp bieden is niet alleen een representatieve indruk achterlaten, maar ook een boost aan zelfvertrouwen geven, zo vertelden de dames achter de organisatie.

De komende twee maanden gaan de jonge Kandidaten in hun eigen gemeente campagne voeren met de bakfiets. Hierbij wisselen ze onderling ideeën uit.

Reacties op 'Aftrap PerspectieF campagne op bakfiets'

Archief > 2010