Impressie van een geweldig feest rond de actie 'Gehoorschade'

Disco_grootvrijdag 29 januari 2010 16:17

Gisteravond kreeg minister Rouvoet van Jeugd & Gezin in Club Monza in Utrecht het manifest "Gehoorbeschadiging bij jongeren door te luide muziek" aangeboden. Samen met het manifest werd ook de bijbehorende scripta overhandigd. Dit was onderzocht en geschreven door de Werkgroep Gezondheid van PerspectieF, ChristenUnie - Jongeren.

Beide bevatten aanbevelingen aan de minister om te komen met een goede bewustwordingscampagne en om middelen te gaan aanbieden die jongeren de mogelijkheid geven om hun gehoor te beschermen. Als voorbeeld daarvan kreeg minister Rouvoet daarna het eerste setje "oorbehoedsmiddelen" aangeboden uit de zojuist onthulde dispenser.

Vervolgens werd in een panel met Martine Bouman, directeur van het Centrum voor Media en Gezondheid, Esmé Wiegman, Tweede Kamerlid voor de ChristenUnie, Hatim El Khatib, directeur van Club Monza en Jan de Laat, audioloog en bestuurslid van de Nationale Hoorstichting, verder doorgesproken over het onderwerp onder leiding van IJmert Muilwijk, voorzitter van PerspectieF. Uit het gesprek bleek dat zowel de uitgaansbranche als de politiek en deskundigen uit de medische wereld overtuigd zijn van de noodzaak van maatregelen en dat er veel ideeën en ook al succesvolle resultaten zijn voor aansprekende voorlichting aan jongeren.

Na dit gesprek was het tijd om verantwoord te gaan genieten van een stille disco. Ed Anker (Tweede Kamerlid voor de ChristenUnie) nam plaats achter de draaitafel en werd lange tijd ondersteund door minister Rouvoet, die zichtbaar genoot van het succesvolle feest in een goede en eensgezinde sfeer. De koptelefoons gingen op en af zodat er gedanst én bijgepraat kon worden door het aanwezige publiek.

Foto's van deze avond kunnen hier bekeken worden.

Manifest PerspectieF Gehoorschade173,4 kBapplication/pdfdownload
Scripta Gehoorbeschadiging182,9 kBapplication/pdfdownload

Reacties op 'Impressie van een geweldig feest rond de actie 'Gehoorschade''

Archief > 2010