PerspectieF biedt koffertje aan

Robert_Rouvoetwoensdag 22 september 2010 20:48

Op de derde dinsdag van september, waarop de minister van financiën zijn financiële begroting voor komend jaar presenteert, doet PerspectieF traditioneel ook haar plannen voor het nieuwe jaar uit de doeken. ‘De focus ligt komend jaar op rechtvaardigheid, duurzaamheid en stabiliteit’, aldus voorzitter Robert Heij. Volgens fractievoorzitter André Rouvoet zijn juist dit de thema’s waar de ChristenUnie de komende tijd bij een mogelijk rechts kabinet veel mee te maken gaat krijgen.

De nieuwe plannen presenteerde Robert tijdens de fractiebijeenkomst met genodigden, die elk jaar door de ChristenUnie wordt georganiseerd. In het bijzijn van de Kamerleden vertelde Robert verder dat het belangrijk is voor de ChristenUnie om haar eigen unieke positie te verkrijgen. Door zich te focussen op thema’s als eenzaamheid of onderwijs kan de ChristenUnie zich afzetten tegen de rechterflank. En met thema’s als veiligheid en integratie/immigratie kan de partij zich profileren ten opzichten van de linkerkant, maar ook onderscheiden van partijen als de VVD en PVV die nu een alleenrecht lijken te hebben als het om het aanpakken van deze thema’s gaat.

Vervolgens overhandigde vice-voorzitter Daan Weststrate het PerspectieF-koffertje aan André Rouvoet. De inhoud betrof een aantal spellen die stuk voor stuk een knipoog zijn naar de drie thema’s rechtvaardigheid, duurzaamheid en stabiliteit. Rouvoet sprak in zijn dankwoord vol lof over de rol die PerspectieF binnen de partij speelt en benadrukte het belang van een onafhankelijke jongerenorganisatie binnen de ChristenUnie.

Met deze Prinsjesdag barst ook voor PerspectieF het politieke seizoen weer los. Heb je zin om komend jaar mee te denken? Heb jij een vraag of een sterke eigen mening over een bepaald thema? PerspectieF biedt je nu de kans je eerste stappen in de politiek te zetten! Stuur dan direct een mailtje naar info@perspectief.nu.

Reacties op 'PerspectieF biedt koffertje aan'

Archief > 2010