PerspeX krijgt nieuwe hoofdredacteur!

MarjoleinKostervrijdag 23 augustus 2013 18:30

Afgelopen weken is PerspectieF actief op zoek geweest naar een nieuwe hoofdredacteur. Wegens het vertrek van Jan-Hendrik van Sligtenhorst kwam deze functie open te vallen. Op dit moment is een vervanger gevonden in de persoon van Marjolein Koster. Marjolein Koster was al actief binnen de PerspeX-redactie als gewoon lid en zal nu dus als hoofdredacteur gaan fungeren.

Marjolein Koster over haar nieuwe functie: “De functie van hoofdredacteur is voor mij een nieuwe uitdaging en een vervolg op mijn tijd als redactielid. De PerspeX heeft de laatste tijd wat veranderingen ondergaan en ik heb het idee dat een definitief concept nog ontbreekt, grotendeels doordat social media niet gebruikt worden. Naast het uitgeven van het magazine wil ik me daarom samen met de redactie focussen op het opzetten van een interactief platform als toevoeging op de oude vertrouwde papieren versie.” Marjolein heeft al een aantal jaren voor de PerspeX geschreven. Ze heeft net haar bachelor International Communication and Media afgerond en begint in september aan de Master Politieke Communicatie.

Naast Marjolen Koster komt er met Job Wieles een nieuw gezicht bij de PerspeX-redactie. Job zal binnen de redactie de functie van eindredacteur vervullen. Job was al langer lid, maar nog niet actief binnen PerspectieF. Vanaf zijn jonge jaren heeft Job redactionele ervaring opgedaan, zowel binnen zijn studentenvereniging als op zijn middelbare school. Gecombineerd met zijn aantoonbare politieke  knowhow en gevoeligheid heeft PerspectieF een uitstekende eindredacteur in huis gehaald.

Het bestuur en de selectiecommissie van PerspectieF zijn beiden betrokken geweest bij de benoeming van de nieuwe hoofd- en eindredacteur en zijn zeer opgetogen over de invulling van de vacatures binnen de redactie. Maurice Bos, voorzitter van de selectiecommissie: “Met Marjolein en Job heeft PerspectieF twee talenten aangetrokken, die zich de komende tijd absoluut zullen bewijzen. Hun ideeën en idealen kunnen de PerspeX de komende periode naar een hoger plan tillen.”

Reacties op 'PerspeX krijgt nieuwe hoofdredacteur!'

Archief > 2013