PerspectieF bij symposium van de EO

Symposium EOdonderdag 03 oktober 2013 12:21

Afgelopen donderdag 26 september was er een EO-symposium over christelijke politiek. Op het symposium gaf Maarten een korte speech (TED-talk) over de toekomst van de Christelijke Politiek. Hij schetste daarin het ideaal van Eerlijke Handel als nieuw ideaal voor christelijke partijen en met name voor de ChristenUnie.

Aan het begin en het einde haalde Maarten Martin Luther King aan: “ ‘Ik heb het beloofde land gezien.’ Met die woorden bond Martin Luther King, bijna 50 jaar geleden de strijd aan tegen onrecht in Amerika. Martin Luther King, christen, dominee en strijder.” Martin Luther King is nog steeds inspirator voor zijn politieke handelen, zo gaf Maarten aan.

Het belang van eerlijke handel voor politieke partijen is van belang, omdat fatsoenlijke arbeidsomstandigheden altijd bij christelijke politiek hebben gehoord, zo betoogde Maarten. Over tegenwerpingen zij hij: “U heeft gelijk. Er zijn tegenwerpingen. En die zullen er ook blijven. Ook in 2013. Maar dan kijk in terug naar 50 jaar geleden, naar 100 jaar geleden. Toen waren er ook tegenslagen. Maar dat zal ons niet van het pad afhouden om te vechten voor Eerlijke Handel.”

De TED-talk van Maarten kan je hier terugvinden. Naar aanleiding van het symposium zijn de voorzitters van SGPJ, CDJA en PerspectieF speech zaterdag te gast bij Andries Radio op Radio 5. Aanstaande zaterdagmiddag 26 september was deze uitzending te beluisteren tussen 13:30u en 14:00u. Deze uitzending kan je hier terug luisteren.

Reacties op 'PerspectieF bij symposium van de EO'

Archief > 2013