Jongerentak CU: Van Baalen engel van het jaar (Novum)

vrijdag 16 januari 2009 20:00

De jongerenorganisatie van de ChristenUnie heeft VVD-Kamerlid Hans van Baalen uitgeroepen tot 'Engel van het jaar'. Dat heeft de organisatie, PerspectieF, bekendgemaakt. De VVD'er krijgt de prijs om zijn volgens de jongerentak van de ChristenUnie voortdurende inzet voor mensenrechten 'en in het bijzonder de positie van onderdrukte christenen'.

Van Baalen stelde onder meer Kamervragen over de positie van christenen in Indonesië en het oppakken van 110 christenen in Eritrea. Volgens voorzitter van PerspectieF IJmert Muilwijk is Van Baalen een redder van mensen in nood. "Terwijl veel kamerleden zich alleen bezighielden met mensenrechten in Tibet en China rondom de Olympische Spelen, maakte Van Baalen zich zorgen over de mensen die geen stem hadden."

De jaarlijkse prijs is bedoeld voor de politicus die zich het afgelopen jaar inzette voor christelijke idealen en geen vertegenwoordiger is van een traditioneel christelijke partij. Onder anderen VVD-coryfee Hans Wiegel en fractievoorzitter van de Partij voor de Dieren Marianne Thieme wonnen de prijs eerder.

Dit artikel verscheen op de website van dagblad Trouw en weekblad Elsevier (red.)

Reacties op 'Jongerentak CU: Van Baalen engel van het jaar (Novum)'

Archief > 2009