PerspectieF bij EO programma OnTopic

ontopicwoensdag 22 april 2009 14:04

Deze week was PerspectieF voorzitter IJmert Muilwijk te gast bij het EO discussieprogramma OnTopic. Een christen-, moslim- en atheïstvertegenwoordiger gingen in debat over gewelddadige games, de paus en de rol van de media.

IJmert stelde dat games op zich helemaal geen kwaad kunnen. Toch gaat het wel te ver als je bijvoorbeeld virtueel een concentratiekamp moet bewaken met joden daarin. Of het spel Rule of Rose waarin een jong meisje fysiek en geestelijk mishandeld wordt. Er zijn grenzen.

De stelling "de paus is wereldvreemd" was IJmert het niet mee eens. "Hij heeft meer gezien van de wereld dan veel andere mensen. Ook afgelopen week bij de aardbeving in Italië stond hij wel weer klaar voor de slachtoffers. Ik ben het niet altijd met hem eens, maar het is goed dat er leiders zijn die hun eigen mening durven te geven".

Ten slotte werd er gediscussieerd over de stelling "de media vertellen nooit de waarheid". Natuurlijk wordt er vaak maar een deel van de waarheid verteld, maar het is niet zo dat je elke avond voorgelogen wordt bij het 8 uur journaal. Er is helaas maar weinig tijd om verslag te doen. "Als je echt wil weten hoe het zit moet je gewoon zelf wat gaan googlen".

Bekijk de uitzending

Reacties op 'PerspectieF bij EO programma OnTopic'