PerspectieF organiseert kroegentocht!

vrijdag 07 maart 2008 17:00

Vanavond en vannacht organiseert PerspectieF, ChristenUnie-jongeren een kroegentocht door heel Nederland. Om 17:00 wordt gestart in Groningen om daarna via Zwolle, Utrecht, Tilburg en Rotterdam te eindigen in Amsterdam. Tijdens de tocht wordt het 10-puntenplan gepresenteerd om uitgaan in Nederland leuk te maken en leuk te houden!

Tijdens de tocht presenteert PerspectieF haar 10-puntenplan om uitgaan in Nederland leuk te maken en leuk te houden. PerspectieF-voorzitter Rogier Havelaar, vice voorzitter Mart Keuning, en bestuursleden Pieter Leemhuis en Marijn Gunnink starten om 17.00 uur in Groningen. Zij gaan daar uit eten met enkele statenleden en de dames van de actie www.vroegopstap.nl. Daarna reizen de PerspectieFers door naar Zwolle, waar ze het manifest aan zullen bieden aan Arie Slob en Esmé Wiegman. Na een drankje in Zwolle gaat het gezelschap naar Utrecht. Daar bieden zij het manifest aan vice premier en minister van Jeugd en Gezin André Rouvoet aan. André zal in Utrecht in debat gaan met jongeren van de debatvereniging UDS, en spreken over het uitgaansbeleid in heel Nederland. Na deze discussie gaan de vier PerspectieFers door naar Tilburg. Rond 02.00 uur vannacht komen zij in Tilburg aan. In Tilburg zullen zij een taxirit door het uitgaansgebied maken en spreken over zaken als openbaar vervoer en veiligheid.

Om 03.00 uur gaan de PerspectieF-ers naar Rotterdam, waar zij met beleidsmakers en ambtenaren spreken, en naar een discotheek gaan. De reis eindigt rond 07.00 uur in Amsterdam, waar op het Rembrandtplein ontbeten wordt met Kamerlid Joël Voordewind.

Download hier het manifest

20080307_TIMETOPARTY226,3 kBapplication/pdfdownload