Prayer Night: One for all, all for One

prayernightzaterdag 15 november 2008 23:47

Zaterdag 17 januari vindt weer de jaarlijkse jongerengebedsavond plaats, op dezelfde dag als de Nationale Gebedsdag. Het thema van de 'Prayer Night' is dit jaar 'One for all, all for One'. Die avond komen in heel Nederland jongeren bij elkaar om te bidden voor Nederland en de wereld. PerspectieF ondersteund de Prayer Night en roept lokale afdelingen op om ook in hun plaats een Prayer Night te houden.

Het thema is dit jaar: 'One for all, all for One'. De Prayer Night biedt de mogelijkheid om je geloof handen en voeten te geven, om er samen voor te gaan. Samen ontdekken jongeren nieuwe manieren om uiting aan hun geloof te geven. "Jongeren bleken bereid om dingen te doen die ze nog nooit gedaan hebben." schrijft een organisator van vorig jaar.

Landelijk
Het is bijzonder dat jongeren in heel Nederland op hetzelfde tijdstip gaan bidden. Hoewel jongeren alle ruimte krijgen om zelf hun programma in te vullen, blijft het landelijk karakter behouden. De datum, het tijdstip en het thema staan vast. Verder hebben de avonden overal een interkerkelijk karakter. De Prayer Night brengt in het hele land jongeren uit verschillende kerken en gemeenten samen. All for One gaat verder dan alleen hun eigen kerk of  plaats.

Lokaal Meedoen
Iedereen kan meedoen, door een Prayer Night te organiseren of door mee te bidden. Op de website www.prayernight.nl is alle informatie te vinden en er is nu ook een Prayer Night Hyves. De EA daagt jongeren uit samen voor Jezus te gaan. All for One!

Als je als lokale afdeling of als lid van PerspectieF ook in jouw plaats een Prayer Night wilt houden, kun je contact opnemen met Jonathan van Tongeren. Hij kan je ondersteunen met informatie en adviezen voor het organiseren van een jongerengebedsavond. In sommige plaatsen zal er al een initiatief zijn, waar je als lokale afdeling of als PerspectieF-ers bij aan kunt sluiten. In andere plaatsen is dat misschien nog niet het geval, maar ook dan kun je natuurlijk samenwerking met andere lokale organisaties zoeken.

Contact:
Jonathan van Tongeren, 06-15906939