PerspectieF: Ben jij al donor?

vrijdag 21 januari 2005 14:58

Jongerenorganisatie ChristenUnie roept leden op keuze te registreren

PerspectieF, ChristenUnie-jongeren start met de actie ‘Ben jij al donor?’ De jongerenorganisatie van de ChristenUnie wil op deze manier haar achterban mobiliseren om een bewuste keuze te maken over donorregistratie. Op het moment sterven jaarlijks ruim 200 mensen, omdat ze niet op tijd aan een nieuw orgaan kunnen krijgen.

Een deel van de Tweede Kamer wil het registratiesysteem voor donoren vernieuwen. Mensen zouden dan automatisch donor worden, tenzij ze laten weten dat ze daartegen bezwaren hebben. Voorzitter Benard reageert: “Aan dat systeem zitten haken en ogen. Wij vinden het namelijk belangrijk dat mensen zelf kiezen of ze donor worden of niet. Maar er moet iets gedaan worden om het leven van vele patiënten te redden. Te weinig mensen registreren zich. Daarom willen wij onze achterban en eigenlijk alle jongeren oproepen om nog eens goed over de registratie na te denken.”

Voorzitter Marcel Benard roept zijn collega’s van andere jongerenorganisaties op om ook mee te doen met deze actie. Met de speciale banner van de ChristenUnie-jongeren kunnen de jongerenorganisaties hun achterban mobiliseren om zich te laten registreren.

Ben jij al donor?
KLIK HIER OM JE KEUZE TE LATEN REGISTREREN BIJ HET DONORREGISTER!

Reacties op 'PerspectieF: Ben jij al donor?'

Archief > 2005