“Bingo voor jong en oud”

maandag 14 maart 2005 12:07

Met een bezoek aan verzorgingstehuis De Regenboog in Dronten heeft PerspectieF, ChristenUnie-jongeren afgelopen zaterdag het startsein gegeven voor een campagne waarin jongeren op bezoek zullen gaan bij bewoners van bejaardentehuizen. Dit om het belang van contacten tussen jongeren en ouderen onder de aandacht te brengen.

Jongerenorganisatie ChristenUnie start campagne om ouderen te bezoeken

Met een bezoek aan verzorgingstehuis De Regenboog in Dronten heeft PerspectieF, ChristenUnie-jongeren afgelopen zaterdag het startsein gegeven voor een campagne waarin jongeren op bezoek zullen gaan bij bewoners van bejaardentehuizen. Het doel van de campagne is om het belang van contacten tussen jongeren en ouderen onder de aandacht te brengen. De jongerenorganisatie maakt zich zorgen over een gebrek aan contact tussen jongeren en ouderen. “De contacten die je hebt, helpen om elkaar te begrijpen en te waarderen”, aldus PerspectieF-voorzitter Marcel Benard.

“Respect hebben voor ouderen wordt ons geleerd in de bijbel, maar het moet niet alleen bij woorden blijven”, aldus Benard. En dat is volgens de ChristenUnie-jongeren echt niet zo moeilijk. Gewoon af en toe eens oudere mensen bezoeken en een bakje koffie drinken, dat is al iets heel moois. “Je staat er versteld van wat voor mooie verhalen je op zo’n moment hoort, maar ook wat voor levenswijsheid deze mensen opgedaan hebben. Daar kun je alleen maar veel van leren. Het is dus absoluut geen straf, maar juist een mooie ervaring!”

De komende maanden zullen meer leden van PerspectieF het voorbeeld uit Dronten volgen en een bezoek brengen aan een bejaardenhuis bij hen in de buurt om zo in contact te komen met ouderen.

Reacties op '“Bingo voor jong en oud”'

Archief > 2005