PerspectieF'ers tevreden over koers ChristenUnie en partijleider Arie Slob

donderdag 17 november 2011 19:54

Vandaag presenteerde EénVandaag haar onderzoek onder de leden van politieke jongerenorganisaties. De achterban van PerspectieF uitte zich erg positief over partijleider Arie Slob, de prestaties van de Tweede Kamerfractie van de ChristenUnie en de invloed die PerspectieF heeft op de koers van de partij. Daarnaast beek 60% voorstander van de missie naar Kunduz en vindt 81% dat de rol van de Koningin ook politiek moet blijven.

Arie Slob krijgt veel vertrouwen van de PerspectieF-leden. Maar liefst 85% vindt dat hij het goed doet in zijn nieuwe functie als partijleider. De leden geven hem een rapportcijfer van 7,3. Daarnaast geeft 73% van de leden aan dat de ChristenUnie als oppositiepartij duidelijke alternatieven biedt voor de kabinetsplannen. 63% geeft aan dat PerspectieF voldoende wordt betrokken bij de koers van de ChristenUnie. Ook vindt 60% dat de partij niet hoeft te moderniseren om jongeren aan te spreken.

De ministers die goed scoren zijn De Jager, Rutte en Opstelten. Minder goed scoren Hillen, Verhagen en Leers. Daarnaast konden de leden ook aangeven op welke beleidsterreinen wel of niet bezuinigd mocht worden. De top-5 waarop wel bezuinigd mag worden is: cultuur, minder ambtenaren, het Koninklijk Huis, de publieke omroep en de kinderopvang. De top-5 waarop men liever geen bezuinigingen ziet bestaat uit: onderwijs, noodhulp, ontwikkelingshulp, persoonsgebondenbudget (PGB) en de politie. Ten slotte krijgt kabinet-Rutte een rapportcijfer van 6,0. Premier Rutte komt er met een 6,8 een stuk beter van af.

Aan het onderzoek deden 107 PerspectieF-leden mee. Het gehele onderzoek is hier te vinden.

EénVandaag; uitslag PerspectieF (november 2011)148,7 kBapplication/pdfdownload

Reacties op 'PerspectieF'ers tevreden over koers ChristenUnie en partijleider Arie Slob'

Archief > 2011