PerspectieF bezorgd over positie minderheden in debat rondom ritueel slachten

DSC_0024 - kopiedinsdag 13 december 2011 16:30

Is er nog ruimte voor verschil in Nederland? Het verbod op de rituele slacht betekent een sterke vermindering van tolerantie en een te grote inbreuk op de mensenrechten van minderheden. PerspectieF uitte deze zorgen vanmiddag in een statement die zij overhandigde aan de Eerste Kamercommissie Landbouw. PerspectieF-voorzitter Robert Heij: “Wij maken ons als jongeren bezorgd over de ruimte die er overblijft voor minderheden om vorm te geven aan hun levensovertuiging”.

Robert Heij: “Democratie is meer dan het doordrukken van de opvatting van de helft plus één. Een ware democratische rechtsstaat waakt over de rechten van minderheden. Ik hoop dat volksvertegenwoordigers inzien dat zij er niet alleen zitten namens hun eigen achterban, maar verantwoording moeten afleggen aan alle Nederlanders. Wij willen niets liever dan een Nederland waarin iedereen in vrijheid vorm kan geven aan zijn/haar levensovertuiging.”

Hieronder is het statement te downloaden.

TitelBestandsgrootteMIME-type
Statement 'Ruimte voor verschil en vrijheid van minderheden'282,3 kBapplication/pdfdownload

Reacties op 'PerspectieF bezorgd over positie minderheden in debat rondom ritueel slachten'

Archief > 2011