PerspectieF en ChristenUnie starten actie 'CU in the party'

jongerenwoensdag 06 juni 2007 09:30

Amersfoort - PerspectieF, ChristenUnie-jongeren start samen met het partijbureau van de ChristenUnie een campagne om Mbo-jongeren actief in de partij te betrekken. De actie zal gehouden worden onder de naam "CU in the party" en heeft als doel om meer MBO jongeren bij de jongerenorganisatie te betrekken.

Dit besluit werd genomen op de Algemene Ledenvergadering van de jongerenorganisatie. Henk van Rhee, directeur van het partijbureau van de ChristenUnie, deed het voorstel aan de jongeren om samen met de ChristenUnie dit project te starten. "Er zijn veel Mbo-jongeren die op de ChristenUnie stemmen, maar in de partij zijn deze jongeren nog niet actief. Dit moeten we veranderen", aldus van Rhee. Het voorstel van Van Rhee werd met algemene stem aangenomen. "We zijn al een tijd bezig met het mobiliseren van Mbo-jongeren in onze vereniging, maar dat wil nog niet echt lukken. Deze handreiking van de ChristenUnie nemen wij dus graag aan", aldus PerspectieF-voorzitter Rogier Havelaar.

De campagne zal uitgewerkt worden door een projectteam. Van Rhee kreeg de gelegenheid om dit voorstel te doen omdat hij gevraagd was iets te vertellen over welke uitdagingen hij voor PerspectieF zag. Ook ChristenUnie-voorzitter Peter Blokhuis kreeg deze gelegenheid. "Zorg ervoor dat we jullie zo nu en dan irritant vinden of boos om jullie worden. Dan zitten jullie op de goede weg", aldus Blokhuis.

Reacties op 'PerspectieF en ChristenUnie starten actie 'CU in the party''

Archief > 2007