Nieuwe samenwerking met Wit-Russische jongerenorganisatie

Raman Kavalchuk, Belarusmaandag 10 september 2007 21:52

Sinds kort heeft PerspectieF een nieuwe internationale partner, de jongerenorganisatie van het Belarusan Popular Front "Young Revival". Young Revival onderhoudt banden met de Conservatief-Christelijke Partij van het BPF, hoewel ze formeel onafhankelijk is.

Vertegenwoordigers van de oppositionele jongerenorganisatie meldden zich aan voor de International Summer School van het European Christian Political Youth Network (www.ecpyn.org) afgelopen Juli in Würzburg, Duitsland. Onder hen ook Raman Kavalchuk, de voorzitter van Young Revival die dit jaar aan de Universiteit Leiden gaat studeren.
Tijdens de summer school werd tussen de bedrijven door uitvoerig gesproken over de overeenkomsten en verschillen tussen beide organisaties en kwamen we tot de conclusie dat er meer is dat ons bindt dan wat ons scheidt en dat de basis van onze politiek overeenkomt. Raman gaf aan dat zijn organisatie graag goede contacten wil onderhouden met PerspectieF ChristenUnie-jongeren en het European Christian Political Youth Network (ECPYN). Raman: "We willen ons graag aansluiten bij ECPYN, omdat die organisatie het beste bij ons past."

Inmiddels heeft Young Revival de status van waarnemend lidorganisatie van ECPYN, net als de jongeren van de Albanese Christen-Democratische Partij van Kosovo. De verwachting is dat Young Revival rond de jaarswisseling of nog daarvoor volledig lidmaat van ECPYN wordt.

Intussen wordt al intensief contact onderhouden tussen PerspectieF en Young Revival over gezamenlijke activiteiten en vormen van samenwerking. Jonathan van Tongeren: "Later deze maand neem ik deel aan een NATO Round Table overleg over de relatie tussen Wit-Rusland en de NAVO" Er zijn ook tal van andere plannen, zoals een studiebezoek aan Wit-Rusland. "De samenwerking loopt vanaf het begin goed en er komen echt concrete ideeën uit." aldus een duidelijk enthousiaste internationaal-secretaris: "De samenwerking met deze nieuwe internationale partner, uit wat wel de laatste dictatuur van Europa genoemd wordt, biedt veel kansen en uitdagingen. Daar lees je in de toekomst ongetwijfeld meer over."

Reacties op 'Nieuwe samenwerking met Wit-Russische jongerenorganisatie'

Archief > 2007