PerspectieF bezoekt Eerste en Tweede Kamerfractie ChristenUnie

Tweede Kamerwoensdag 03 oktober 2007 15:42

Afgelopen dinsdag 2 oktober 2007 heeft het bestuur van PerspectieF een bezoek gebracht aan de Eerste en Tweede Kamerfractie. Nadat een uitgebreide controle bij de ingang schoven we aan bij de fractievergadering van de Tweede Kamerfractie van de ChristenUnie.

Erg interessant om eens een kijkje in de keuken te nemen bij de fractie, en het politieke handwerk van dichtbij mee te maken. We hebben ook het vragenuurtje bijgewoond, gespiekt in de wandelgangen en tekst en uitleg gekregen bij de architectuur van de gebouwen van de Tweede Kamer. Echt een samengeraapt boeltje oude gebouwen die door middel van hele moderne overkappingen zijn verbonden. Volgens Wil Mulder, de fractiesecretaresse, ‘de perfecte fusie tussen oud en nieuw’. Binnenkort komt er een excursie naar de Tweede Kamer voor de leden van PerspectieF, houd dus de website in de gaten!

Vervolgens hebben we nog een kop koffie gedronken bij de Eerste Kamerfractie van de ChristenUnie, overigens zonder afspraak. We konden zo naar binnen lopen en stonden binnen 5 minuten in de vergaderzaal. Wel grappig, voor een instituut dat altijd uitgemaakt voor stoffig, grijs en uit-de-tijd.. Laagdrempeliger politiek instituut ben ik nog niet tegengekomen. En zo eindigde onze avontuur in het ‘hart van de macht’.

Reacties op 'PerspectieF bezoekt Eerste en Tweede Kamerfractie ChristenUnie'

Archief > 2007