PerspectieF Putten organiseert debat over religie en vrijheid van meningsuiting

zaterdag 03 november 2007 13:40

Het hebben van een afwijkende mening lijkt tegenwoordig een gevaarlijke aangelegenheid te zijn. Nederland is een land dat van oudsher de vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel heeft staan. Dit recht om te mogen zeggen wat we denken is echter vandaag de dag aan grenzen gebonden. Doodsbedreigingen of erger zijn vaak het gevolg als politici gewaagde uitspraken doen over bijvoorbeeld de multiculturele samenleving.

De relatie tussen vrijheid van meningsuiting en religie is zeer gespannen en de drie christelijke politieke partijen die ons land kent hebben hier alledrie een geheel eigen kijk op.

Vrijdagavond 16 november gaan de voorzitters van de drie christelijke jongerenpartijen met elkaar in debat over dit spannende thema. Harry van der Molen (CDJA), Rogier Havelaar (ChristenUnie jongerenvereniging Perspectief) en Jan Kloosterman (SGP-jongeren) zullen alles uit de kast halen om het publiek te overtuigen van hun mening over het mogen hebben van een mening. Er zal worden gediscussieerd over pittige stellingen, waarbij ook de zaal de drie jongerenvoorzitters het vuur aan de schenen kan leggen. Jeroen de Jong (gemeenteraadslid CDA Harderwijk) zal deze avond optreden als gespreksleider en proberen de jongerenvoorzitters uit hun tent te lokken. Na de pauze zal tweede kamerlid Eddy Bilder (CDA) het onderwerp vrijheid van meningsuiting belichten vanuit de Haagse praktijk.

De avond zal 16 november gehouden worden in “de Tinne” aan de Houtkamp 33 te Harderwijk. Vanaf 19:30 staat de koffie klaar, om 20:00 start het programma met het debat. In de buurt is er voldoende parkeergelegenheid. Deze avond wordt georganiseerd door het CDJA Harderwijk-Hierden, Perspectief Putten en SGP-jongeren Harderwijk-Ermelo-Putten. Alle jongeren zijn welkom om hun mening te komen geven over het onderwerp of om gewoon te luisteren naar dat wat Harry, Rogier en Jan hebben te vertellen.

Reacties op 'PerspectieF Putten organiseert debat over religie en vrijheid van meningsuiting'

Archief > 2007