SP-actie ‘Retour afzender’ geldverspilling (RD)

dinsdag 17 mei 2005 22:30

PerspectieF, de jongerenorganisatie van de ChristenUnie, vindt het geldverspilling de kabinetsfolder over de Europese grondwet retour afzender te sturen.

ChristenUnie-jongeren: actie ‘Retour afzender’ geldverspilling

Verspilling
Tegenstanders van de grondwet hebben weliswaar hetzelfde eindoordeel over de constitutie, maar ze bekritiseren elkaars werkwijze. De SP riep burgers begin deze week op om de brochure die zij van het kabinet zullen ontvangen, via het antwoordnummer van het ministerie van Binnenlandse Zaken te retourneren aan de afzender. Mensen moeten de regering daarmee duidelijk maken dat zij niet gediend zijn van gekleurde informatie over de grondwet, die ook nog eens betaald is met publiek geld.
.
Deze actie is de ChristenUnie-jongeren in het verkeerde keelgat geschoten. „De kabinetsfolder is verspilling van belastinggeld, maar de folder retour sturen is dubbele verspilling”, aldus voorzitter Marcel Benard. „Het had de SP gesierd als ze haar eigen antwoordnummer had opgegeven. Nu wordt het protest door de belastingbetaler betaald.”

Reacties op 'SP-actie ‘Retour afzender’ geldverspilling (RD)'

Archief > 2005